MÁV Békéscsaba vasútál lomás peronalul járó építés I. üteme során feltárt talajszennyeződés felszámolása
(2014. augusztus – 2014. december)
MÁV Békéscsaba Vasútállomás átépítési, rekonstrukciós munkálatai során, a tervezett peronaluljáró építési munkálatainak megkezdését követően a IV. és VI. sz. vágányok közötti területen szénhidrogén (TPH, PAH) szennyezést tártak fel a talajban.
A szennyezett talaj kármentesítést (talajcsere) négy ütemben végeztük el (I/A, I/B, II/A, II/B), működő forgalmi vágányok mellett, 5 hónap alatt.
A talajcsere munkafolyamatai:
1. Szádfal építés
2. Szennyezett talaj kitermelés és átszállítás ideiglenes deponáló helyre
3. Szennyezett talaj járműre rakodása
3.1. Az I/A és I/B ütemben kitermelt szennyezett talaj átszállítása a MÁV
Gépészeti telephelyre, ahol a talaj tisztítása komposztprizmás helyszíni
kezeléssel valósult meg. A tisztított talaj tereprendezésre került
felhasználásra.
3.2. A II/A és II/B ütemben kitermelt talaj rakodása veszélyes hulladék szállító járművekre, kezelés veszélyes hulladék lerakó telephelyen
4. Tiszta talaj beszállítása
5.Talajvisszatöltés réteges tömörítéssel, cement hozzáadásával.
6. Munkagödör víztelenítése és a kitermelt víz tisztítása. A tisztított víz az
állomástól több száz méterre lévő csapadékvíz csatornába került
bevezetésre.
7. Tömörség-, és teherbírás mérés
A kármentesítés során összesen 5650 m3 (kb. 10 100 t) szennyezett talaj kitermelése valósult meg.
A kármentesítés előrehaladását akkreditált mintavételekkel és laboratóriumi vizsgálatokkal ellenőriztük.